Förlossnings berättelse !

Söndag 23/10:

Vi var o gratta min moster i förskott. Och under dagen haft mkt av sammandragningar.
Men som vanligt så trodde jag att de e juh falskt alarm ! (Lördagen 22/10)

Och svårt o sova som vanligt. Kl 1.00
så börjar sammandragningar bli mkt onda. Och började klocka dom
Men va ändå oregelbundna ! mellan 10 - 3 min imellan hela tiden.
vid 3.00 började ta alvedon o hjälpte inte för 5 öre !
Och fick börja andas genom värkarna !
Fortf. mkt oregelbundna.
kl. 06.30 ringde jag in till förlossningen o prata med dom.
Om ja ville så klart jag fick komma in.
försöka väcka Ted o ringde upp mamma.
Hon fick komma o ta Elvira o Zorro.
kom fram vid kl 08. tog Ctg. och värkarna va fortf 10min emellan.
och vart undersökt. 3cm. tappen påverkad !
Bm föreslog
fara ner på stan, hälsa på någon komma tillbaka sedan o kolla igen
Om inte något har hänt så ta hål på hinnorna.

Vi for till kompis i holmsund o käka frukost igen :)
Och ted fick sova en stund.
Jag fick inte sova så mkt
Men fortf. andas genom värkarna var 10min.
höll ut till kl va 14 fick komma in igen för koll.
och va likadant ctg visar var 10min o 3cm
tappen opåverkad ? hur kommer de sig.

dom ville inte ta hål på hinnorna
fullt på förlossning. och fick citodon o sömntabl. med mig hem för två nätter.

jaha skoj! MAT på max :)
gott men drygt :P va lite less på värkarna :P

hem o tog pillerna ;) såg dubbelt
fick sova 2 timmar sen va de igång igen :P
var mkt oregelbundna,

Måndag 24/10:

suttit o klocka värkar. försökt kolla på film emellan värkar
inte så bra gick det, väckte ted kl 09
sa åt honom nu vill jag in ! finns kaffe o ät nå frukost :)
där efter så gick hela slemproppen vid toa besöket :)
såå glad jag vart. efter den hade släppt vart de bara värre med smärtan
leta sista kläderna åt elvira dom hon skulle ha med sig på dagis, mm sitta titta på ted medans han vräker i sig mackor :P presis då vi ska åka jaha då är de dax o tömma tarmarna :P ordäntligt :P
gick typ på 20min springa fram o tillbaka där :P äntligen på väg in :)

kom in kl 11.15 typ
och tog ctg. nå fortf. oregelbundna värkar 7 min ca
kan inte prata då värk kom ! och undersökning visade 3cm!!!!!! tänkte jag tror jag blir galen !!!
men sen säger dom det är otroligt mjukt o kan dra upp til 4cm.
o tappen är borta. står bm o funderar på ja ska vi skicka hem dig med värktabl igen. NEJ!! går i mitt huvud. eller ska du kanske få gå äta lunch o sen få ta ett varmt bad. Ja de vill man! :)
så kl 11.45 vart man inskrivna :) yeppie :)
lunchen gick långsamt ner i magen! :P Bada i ca 45 min :) mysigt va det :)
och värkar kom mer o mer kraftigare o kraftigare :)
in på rummet hmm larm knappen funkade inte, börja med lustgas vid 14 - 14.30
Senare vart de ctg kurva igen. värkar oregelbundet men iallfall 3st var 10min :)
14.45 undersökning Öppen 6cm.
Och 2 st personer skulle fixa larm knappen. de va juh snällt o massa värkar fick man medans dom höll på o fixa de. Sen så gick knappen igen o ja skulle få trycka på den hur mkt ja bara ville :P Haha. Och önskade oss lycka till. gick med gåbord o gunga o hade mig. med min kära lustgas :) Värkar börja bli korta o effektiva ! Kände inte riktigt då dom är på väg. så de vart på toppen på en gång. Hann inte med lustgasen så mkt
va mkt jobbigt. Gick på toa. de va jobbigt o få värk då man va på väg gå till toan ! Haha
Sen vart de lutandes mot säng kanten med sackosäck. skönt kunde vila mellan! Och vart bara jobbigare o jobbigare ! Ville ha eda ! Men student.Bm kom o peppa mig o va mkt hjälpsam genom värkarna så va ted oxå :) 
ja de tog bara så börja kryst värkarna komma. lägger sig på rygg. Och en student till kommer o fråga om han fick vara med o titta. Ehh ja de få du väl :P 4min med krystvärkar. efter 2 småa krystningar o 1 reäl krysning så va Våran fina sköldpadda ute :) Var mkt fostervatten o beck i fostervattnet. ganska mkt. dom tog en sugslang för få ut allt beck från luftvägarna o lugnorna på tjejen. Efter en stund fick man äntligen se tjejen ! :) Exakt kopia av sig syster :) Ted fick klippa navelsträngen :) Och sedan va de moderkakan som studerades o förklarades till studenterna. Och sa åt studenterna att, Ja detta gick juh fort. vanliga fall brukar dom ha krystvärkar mellan 30-60min. Och här tog de 4min :) Ja de e juh skönt att de går fort. Bm tyckte att jag är verkligen gjord för att föda barn. (likadant sa dom vid elviras förlossning) Ja de kanske är sant. men drygt är de under gravidteten o latensfasen ! :P
Fick fikat o hade de mysigt :) sedan kom dom o vägde mm.

2980gr, 49cm :)
Liten tjej o jag som hade så stor mage :P haha

Kom upp till BB kl 19
Och fikade igen sen när Pappa ted for hem till Ingo
lånade sov plats. :)

är hel nöjd över förlossningen !
Allt gick så bra o fort. :)
nog för de va jobbigt men de e juh roligt att de e juh en konstig smärta :P
Man vet juh vad som väntas efter smärtan :)


Från inskrivning tog det 4timmar o 16min :)


Minnah Forsgren ! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0